Skip to main content

GERAM vs SAKIT HATI...ARGH!!!!

assalamualaikum kgkawan semue..amacam hari ni???
semua sihat x...
hahha
korg tau x mcm mane sakit hati???bngang??? geram...
bnyk sbbnyer...kalau nak tau..perempuan kalau sakit hati mulalah nak menangis..
argh!!! bnci...skang ni saya tgh bersedu sedan ni ha...sakit hati punye pasal....
hari ni saya nak bg tau beberape situasi yg anda ptut atau tidak sakit hati atau geram...tntukanlah sndri yerk..hhah



situasi 1
 selepas sesuatu majlis, semua msti busy untk kemas2 an..
haaaa...ade la sorg dak ni name limah... limah ni penat...so die duk2 la kjap...lagi sorg ni si bedah ..si bedah ni gayenyer mcm nak bsuh pggn sbb die duk lame je kat dapur...si limah ni sng la hati...die pn brkate dalam hati.."jap ag aku tolong la bedah..sian plak die sorg2 bsuh pinggan...
selang beberape mnit...die pun msuk lah ke dapur..
nak tau x ape jadi????iskh3..
si bedah duk bergayut kat telefon dgn kawan die...geram x???ingtkan dah bsuh pggn..kot ye pun dapat free call.jgn la mcm tu skali..
p/s: ingtlah sesungguhnya pggilan Ilahi adalah lagi pnting dari sgala pggilan di dunia..(eh,ade kaitan ker??)



situasi 2
cik timah ni duk kat umah...maklumlah baru blik dari kebun..pggn x bsuh lagi....cik limah pun gtau cik bedah asal x basuh pggn ni???iskh3..dah siang la...cik bedah pun cakap ngan cik timah"cik timah..g la bsuh pggn dulu..t bedah tolong"..cik timah pun sng la hati...beberape mnit kmudian..cik bedah ni x dtg2...rupenyer tgh makan ais krim...lastly.cik bedah ni langsung x tolong cik timah basuh pggn,,,ai..bkan tadi die ckp nak tolong ke????
ape punye cik bedah...x mnepati janji...geram ke x ???patut ke x cik timah geram?????
p/s: janji haruslah ditepati..dan insya-Allah itu adalah sebahagian daripada janji..ada faham????


situasi 3
hari ni bnyk jmputan khwin ni...hahaha..
cik timah pun brkate kpade cik bedah..aku nak pergilah rumah si polan ni...katenyer ade bnyk booth2 makanan..daptlah kite mkn free..hahha..kate cik timah brgurau..
lalu..cik bedah pun brkate..eh2..jomlah aku pun nk ikut..
cik timah pun mngajak cik limah ikut skali..
selang beberape jam..cik limah tnye cik bedah.."bedah ko nak g x umah si polan tu dah pukul bape ni???
cik bedah diam....
lalu selang berape mnit lagi..cik limah tnye lagi nak pergi ke x  umah si polan...die khusyuk dgn facebuk die..
dipendekkn cerita...pmndu limah,timah, dan bedah ni tadi..pergi tgglkn dieorg ...si timah ni plak terbngun dari tidur dan ckp..aku nk pergi..asal x kjut aku..die pun mngis...limah sedeh tgk timah..so,si limah pun nangis jugak...tp si bedah dgn selambenyer tido tnper rase bersalah padahal sblum ni die lah yg BERIA-IA nk pegi....
p/s: kalau kita dah ckp tu..make sure la kite buat...jgn beria-ia..tp last-last hangat-hangat tahi ayam rupenyer..biar smangt enthusiasm kita smpi akhir prjuangan btul x???


hahhaah..cam mane situasi td..skit hati x...???x sakit hati xpe tp jadikan p/s td sbgai nasihat untk diri saya dan diri  kawan2 sume..
situasi ni..xde kena mngena dgn yg mninggl dunia..tp ade kne mngena dgn yg msih hidup ..hahha..faham???
watak-watak dalam situasi ni,,,..hanya rekaan .. jgn plak ade pmbce blog saye yg name bedah ke timah or limah..banned blog saya ni plak ea..hahah JANGAN SEKALI -KALI..HAAHH
akhir sekali,saya nak minta maaf kalau ade yg terase..anggaplah  situasi ni sbgai pngajaran yer..
k  lah,saya out lu..assalamualaikum..(^_^)

Comments

Popular posts from this blog

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du