Skip to main content
HALOOOOOO!!!EH..ASSALAMUALAIKUM..
HAI KAWAN!!!
Entry kali aku nak bg korg tgk ckit satu lirik nasyid yang aku amat minat..chewah..msti korg trfkir..sejak bile ar suhaila ni minat nasyid..selalunyer..x habis2 korea..korea3...buang tabiat pe..kuang kuang kuang..
tapi percaye la..aku suke...lirik die sgt dramatis...


Permata Yang Dicari

Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya 
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah 
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu




...haha..amacam..tacing x...kalo korg nak tau..lagu ni brkisrkan tntg seseorg yang sdg ingin brcnta..haha..ikut fahaman aku la..(yo yo oh je aku ni)..hahha...aku suke sbb lirik die mggmbrkan bhwe semue jodoh manusia telah ditntukan oleh ALLAH s.w.t...kalau itu jodoh kite..insyaallah...kite akan bersame..chewahh.haha
tapi bkan stakat tu je..yg PENTING...kalAau kite dah brcinte...jage la batasan..cam dalam lirik ni.......aku ade sediakn video lagu ni..try la nyanyi..huhuhu..siap ade lirik lagi...ala ..kalo ade yg ckp sumbg ke ape ke..dulik kan la..hahha..janji bhagia..k out lu..bye...assalamualaikum..(santai-santai sudeh)(^_^)http://www.youtube.com/watch?v=8pQSuZ7dECA

Comments

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du