Skip to main content

REDHA TERHADAP SEBUAH KEHILANGAN...

ASSALAMUALAIKUM..

ape khabar semua blogger,..saya berharap semua dalam keadaan sihat...
entry saya ini sbnarnya ingin berkongsi apa yang saya rase tntg isu yg sdg hangat iaitu kejadian tanah runtuh di Hulu langat..
sebelum tu kita sedekahkan Al-Fatihah kepada mangsa yg terkorban dan smoga keluarga mereka tenang mnghadapi khidupan..
khilangan...setiap orang pasti akan mrasai sebuah khilangan...
khilangan org yg trsyng adalah salah satu perkara yg kalau boleh kita x nak hadapi..

Saya pun prnh khilangan org yg sgt saya syangi...dan sedikit sbnyk saya dapt merasai kesedihan yg ditggung oleh mngsa kejadian tanah runtuh...namun,ujian itu hanya untk mnguji keimanan kita sbgai hamba Allah s.w.t
mmg x dpt dinafikan dalam emosi yg x stabil kita psti akn mnyalahkan tkdir ...
kita sebenarnya tidak boleh bgitu..apa yg kita harus buat adalah redha...
REDHA sgt pnting kerana apabila kita redha dalam setiap ktntuan NYA ..kita akan lbih tenang untk mnghadapi khidupan...

kadang-kadang saya sering berkata "knape jadi mcm ni..knape jadi mcm tu...x boleh ke jadi cam tu...pelbagai persoaln yg belenggu dfikiran..
tapi bila dfikirkan kmbali..stiap ape yg trjadi adalah ujian..ALLAH mnguji kita untuk DIA mmberi kita perkara yg lebih baik dimasa hadapan..

kesimpulannya,JGN terfikir bhawa ALLAH x sygkan kita kerana mngambil org yng kita sayang daripada kita..tetapi fikirlah..bahawa..ALLAH lebih mnyanyangi mereka ..dan REDHA dalam setiap ujian-Nya..
P/S: kita berdoalah untuk mangsa-mangsa kejadian tanah runtuh di hulu langat dan berilah bntuan kepada mereka sekiranya berkemampuan..
k..stakat ni je entry saya..kita jumpe lagi di entry yang seterusnya..assalamualaikum..


Comments

Popular posts from this blog

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du