Skip to main content

MEMOIR OF MONCHEH

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..
entry saya kali ni nak share pasal skolah lama saya dulu..MJSC gemencheh..
hari ni saya dgn parent saya datang la kat skolah tu balik..nak ambil sijil spm..
mule2 tu nervous semacam..macam nak jumpe pakwe plak..hhaha..



saya pun sampai la kat sane..unfortunately,office tutup la plak..so,saya pergi la..ke masjid...
nmpak la surau tu..teringat wktu dulu2...saya ngan homeroom saya bersihkan surau,,hahha..kelakar sgt..
smbil bsuh tmpt wudhuk..g main air..nakal zaman bdak2...

bile tgk padang..ingat slalu lepak2 ngan sumayyah,yantie.,syahirah,nana,alya,irah,ieja,n.dak2 kelas 506.yg lin.happy giler wktu tu..

ingat lagi time MINGGU AKTIVITI..ade game kat padang..tapi dak lelaki kelas saya sume xder..semua perempuan.rasa cam nak maki je dieorg.tapi skang dah jadi memori yg x dapat dilupakan..

dah dkat 2 tahun dah saya tgglkan sekolah tu..sangat cepat masa berlalu an..masing2 sume dah ade haluan sendri..rindu saat-saat duk kat asrama..wat kecoh dekat blok..lari-lari kejar burger cikgu maswita and spagheti cikgu shurdi..sebak sgt2..kalau dulu..petang2 duk dengan kawan2 riadah..x pun..duk kat bilik bacaan..tido...hahha

skang saya tgk..bdak2 kat situ pun dah besar..dulu saya form 5..dieowg kemetot je lagi..skang..wah cantik..tggi..pakai tudung labuh lagi..sjuk mata memandang..

hai..kalau diingat balik..2 tahun kat sekolah tu banyak sgt ajar saya erti berdikari..kemas sendiri..semua perlu sendiri tanpa ibubapa..kawan2 la tmpat saya mngadu..

ingat lagi..lbih brape bulan..saya sorg2 je..xder kawan..hari2 tepon mak nak balik..lastly,bile dah jumpe satu kepale..haish..riuh la jadinyer..hahah..saya harap sangat dapat jumpe dengan dieorg balik...rindu sangat2..

k la..tu je...assalamualaikum
P/S:memori indah akan dikenang sepanjang mase...(^_^)


Comments

Popular posts from this blog

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du