Skip to main content

TUTORIAL MELETAKKAN GAMBAR DI PAGE YANG LAIN


assalamualaikum...salam jumaat kepada semua..
hari ni..buat pertama kalinye aku buat tutorial..huhuhu
tapi topik kali ni senang jer,,tapi ade jugak org yg x tau..(SAPA YG TAU JGN GELAKKAN DIEORG YG X TAU PLAK)
ACTUALLY,aku buat ni sbb ade sorg kawan aku yg aku knl kurg tau pasal bnde ni..ssh tuk die an..so,aku buat tutorial ni..huhu..sape2 yg x tau tu..pun tgk2 la skali..jom BACE..



TUTORIAL MELETAKKAN GAMBAR DI PAGE YG LAIN.

  • firstly,korg pergi ke page yg korg nak ambil gmbr tu..macam kat bawah ni..contohnye:aku nak promote fb si budak ni kat satu page ni(huhu)..so,aku pergi la wall die.cam gmbar bawah ni..



haha..ni wall budak tu..

  • secondly,korg pun amik la link yg aku highlight cam kat gmbar bawah tu,then korg copy..leh catch up x??



  • thirdly,korg pergi plak kat wall yg korg nak share wall kwn korg tu..contohnyer mcm aku ni:aku nak letak dp kawan aku tu dekat page KAKIlike ni..

NI PAGE YG AKU NK LETAK FB KAWAN AKU TU

  • Then,korg nmpk x tulisan "link" kat wall tu..ce tgk gmbr bawah..dah nmpak korg klik kat situ..akn muncul satu box ..kat box tu..korg paste kn "link" yg dah korg copy tadi..awal2 tadi..


NMPAK X..PASTE KAN TAU..

  •  THEN,korg nmpk tak perkataan ATTACH kat situ..so..korg klik..

KLIK KN DI ATTACH...

  •  LASTLY,akn termuncul lah gmbar kawan tu kat situ..Then,tekan share..siaplah..sngkan


hahha..macam mane??? sng x???korg try la..mungkin korg nk link gmbr kat kawan ke...pape ke..boleh gune care ni..tu je la assalamualaikum

p/s:thanx kepade irah n kakilike sbb aku amik gmbr page2 anda ni...sbbkan itu..bg kredit skit kat dieowg ni..huhu..
p/s: malu bertanye sesat jalan..:-D

Comments

Popular posts from this blog

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du