Skip to main content

31 OGOS YANG SURAM..


ASSALAMUALAIKUM..
Selamat hari raya dan hari kemerdekaan ke-54!!!!


Wah..mesti adik2 yg kecik2 ni tgh sibuk kumpul duit raya kan..ha..tapi kita sebagai warga muda ni jgn pulak lupa..bulan ni kita sambut 2 in 1..hari raya n hari merdeka..
Haish..tapi yg aku peliknya,kenapa semua bagai beria-ria nak sambut raya(puasa x penuh pun excited nak raye)..tapi bila tang sambut merdeka..seakan-akan SURAM..sejak 1 ogos lepas sampai skang..aku tgk kat laman2 sosial cam muka buku tu..semua sibuk post lagu hari raya..SIKIT SANGAT yg post video merdeka..nape erk???

Korg dah lupe ke camne atuk nenek kite susah time DIJAJAH dulu..????wah2..mentang kita dah merdeka..kita lupa plak yer..
Mereka yang melupai sejarah akan mengulangi sejarah itu semula
Korg pernah fikir tak yang kita MUNGKIN AKAN DIJAJAH sekiranya kita bersikap sambil lewa dan hanya mementingkan kehidupan sekarang ni??

Adakah korg jugak terfikir bolehkah kita BERAYA DENGAN AMAN kalau  kita tak MERDEKA???
Aku rase kalau kita masih belum merdeka..mesti kita keluar rumah je dah kena tembak…belum sempat nak beli baju raye dah meninggal..iskh3..

So,kat sini aku nak tulis..jangan kita terlalu gmbira sgt berhari raya sampai hari kemerdekaan pun lupe..aku pun citer pun sebb kecewa jugak..aku rase sebelum2 ni aku mmg sambut merdeka kat dataran segamat uh..tapi semalam bila aku n family aku pergi..dataran segamat sunyi sepi..ai..aku n family aku think positive la maybe time hari Malaysia nanti(16 sept 2011) baru meriah n semua balik kmpung lagi ..KOT....papepun aku tetap semangat merdeka ni..chewah….jom ramai2 pasang jalur gemilang di blog,halaman rumah,kat kereta..assalamualaikum=)
p/s:sape yg name dia ada MERDEKA tu jgn la malu tapi sebaliknya mesti bagga tau..
p/s:blog2 yg nak sertai pertandingn menghias blog boleh tgk katPERTANDINGAN MENGHIAS BLOG SEMPENA BULAN KEMERDEKAAN
nota suhaila…:aku nak ucapkan selamat hari lahir kat seorang kawan aku ni sebb hari ni hari lahir dia..anak merdeka ni..
MOHD FARID LUTFI

Click here to get 1 Million Guaranteed Real Visitors, FREE!

Comments

Kuronofu91 said…
yup...ramai x ingat merdeka sgt dah~~~
Unknown said…
Selamat Hari Raya Aidilfitri :)

dan SALAM KEMERDEKAAN :)
NSN Exclussive said…
@HARITH ISKANDAR

selamat hari raya aidilfitri n happy merdeka pada harith jugak..:-D
NSN Exclussive said…
@Kuronofu91

tula pasal...semua dok ingat hari raya..sampai hari merdeka pun lupa..

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du