Skip to main content

BALIK KAMPUNG:MESYUARAT @ DEBAT

assalamualaikum..

dengn muka nagntuk aku buat entry ni..wahahah..actually tgh pening kepale maybe sebab over limit tgk screen lappy ni..tapi sebb nak buat gak entry..aku gagahkan jugak..huhu



hari ni aku nak share ngn korg satu tajuk yg aku rase kebanyakn org yg dah kahwin selalu ada masalah ni...masalah ape???BALIK KAMPUNG..hahah..confirm la an..si isteri nak balik kmpung dia..si suami nak balik kampung dia..alih2 bergaduh..kan susah tu..

ape plak kaitan dgn mesyuarat dan berdebat???

actually,aku nak bg pendapat la..walaupun aku belum kahwin tapi aku mmg suke tengok cerita cakerarama,telenovela,bagai ar..haha..so,aku tahu la kan ..

DEBAT


  • korg mesti tahu kan debat tu ape..ala..yg dulu2 time sekolah kite main bangkang2 tu..ala2 bahas gak..kalau berdebat..mest akan ada org yg kalah dan ade org yg mng..ni la yg selalu terjadi bile time kes nak balik kampung ni..
"awak MESTI ikut saya balik umah emak saya..saya ade kuasa VETO tau..."kata suami

  • adoyai..statement tu la yg selalu org laki guna bila balik kmpung..tapi lain pulak ngn cerita si isteri pulak
 "abang kena balik kampung rumah saya,saya ni rapat ngn mak saya tau,kalau tak..awak balik rumah awak,saya balik rumah saya"kata isteri


  •  wahaha..camtu pulak kate si isteri..tu contoh la kan..bile dah ade ayat2 yg mnyakitkan hati ni..tu la punca suami isteri bergaduh..bnde ni jadi x adil sebb ade pihak yg menang dan ade pihak yg kalah..ape kate kita cube satu lagi cara..
  • bg aku cara ni lebih bagus dan menarik yela bila sedangkan waktu zaman rasulullah S.A.W pun mesyuarat ni mmg digalakkan untuk mmberi pndapat masing dan mnerima pndapat org lain
  • bnde ni relevan bila digunakn bg bincngkan masalah nak balik kampung ni..yela..ape gune gaduh2 kan..x kan la semata-mata nak balik kmpung nak gaduh kan..so,dgn cara bermesyuarat.suami atau isteri bleh berbncang tanpa ade masalah..hati pun senang2 time2 raye..xde la fikir pape..
ANAK-ANAK
  • sape tu anak2..anak2 tu macam aku la ni..yg masih dlm tggungjawab keluarga ..huhu..kita sebagai anak2 pun ade tggungjawab,..kalau yg dah besar macam aku ni..if mak ayah korg gaduh2 pasal nak balik kampung..tenangkan dieorg..suruh berbincang..tapi ingt,jangn la nasihat dengan cara yg x hormat pulak..
coclusionnya,berdebat tu x sesuai digunakan untuk tntukan masalah balik kampung ni..so,kita mesti bermesyuarat,..hihi.assalamualaikum..

p/s:kalau boleh selang seli balik kampung..tahun ni kat belah lelaki..tahun depan kat belah perempuan..

nota suhaila:x yah pkir2 nak balik kampung lagi...rumah atuk aku kat sebelah rumah aku jer..hahah



Click here to get 1 Million Guaranteed Real Visitors, FREE!

Comments

Unknown said…
akak dah gemuk la...
oh!!silap komen..
tak baik gaduh2...
gilir2 la..
malu la kat orang kalau gaduh pasl berebut balik kampung ni..
benda kecik je tu..
jangan gaduh2 sampai jadi besar..eik???

Popular posts from this blog

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du