Skip to main content

FAMOUS:SETIAP AYAT YANG DIA TUTURKAN, BUAT JANTUNG BERDEBAR-DEBAR


Assalamualaikum…
Salam ramadhan salam ukhuwah..
Sebelum aku cerita tntg tajuk entry aku ni..aku sebenar nya nak cakap….akhirnya Berjaya memulakan puasa yg ke-4..
K lah back to story..aku nak cerita tntg seorang lelaki yg boleh dikatakan agak famous time bulan puasa,hari raya,raya haji..huhuhu..

KORANG NAK KNAL TAK??
Sebelum tu aku nak bg klu sikit..dia ni mmg suke buat aku berdebar-debar..pergh..kalau tgk muka dia mmg tertunggu bila die nak cakap bnda tu..agak2 sape???
“PAKWE AKU????”
“iskh3..bukan la..aku single mingle lagi..”
“HABIS SAPE??”
JOM TGK GMBAR NI..


HUHUHUtu la beliau..…MANTAN PEMEGANG CAP MOHOR DIRAJA..ADMIRE GILER KAT BELIAU ni..
Aik..jgn salah faham..actually aku suke cara beliau cakap..tone suara best..dulu time kecik2..mest excited giler nak dgr pakcik ni cakap sampai habis..kalau korg perasan dia cakap satu satu ayat..
Kalau time nak puasa..mesti duduk depan tv..sambil tggu beliau tu buat pengumuman..huhuhu
Puasa kali ni..kiteorg adik beradik dah duduk depan tv..excited nak tgk..tup tup..
Aikk??asal org lain yg umumkan...=.=..
La..rupenye beliau dah bersara…kita dah ada pemegang cap mohor besar raja-raja yg baru la…nama beliau adalah Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah, iaitu Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja yang mmg sinonim dengan pengumuman tarikh mula berpuasa dan juga tarikh Hari Raya Aidilfitri dan Aidiladha.beliau telah mengesahkan persaraan beliau selepas berkhidmat sebagai penyimpan mohor besar raja-raja sejak 22 tahun dulu..lama tu dia pegang..maknanya sebelum aku lahir lagi dia dah pegang jawatan tu..JOM KITA TGK VIDEO PENGUMUMAN RAMADAHAN TAHUN LEPAS..HUHU..IMBAS KEMBALI..bab thun ni dah bukan beliau ag yg umum..


ASPEK KERJAYA ENGKU TAN SRI IBRAHIM ENGKU NGAH

Selain bertanggungjawab menyimpan dan menjaga Mohor Besar Raja-Raja Melayu, Engku Ibrahim juga menjalankan peranan sebagai Setiausaha Majlis Raja- Raja serta bertindak sebagai jurucakap majlis berkenaan. Engku Ibrahim mula menjawat jawatan itu pada 1 Januari 1989 menggantikan Datuk Ahmad Zainal Abidin Muhammad Yusof yang juga seorang diplomat yang tamat perkhidmatan pada September 1988 selepas memegang jawatan itu sejak Oktober 1980.

Engku Ibrahim yang pernah menjadi Setiausaha Sulit kepada salah seorang Yang di-Pertuan Agong, adalah juga bekas Timbalan Ketua Setiausaha (II) Jabatan Perdana Menteri sebelum bersara wajib dari perkhidmatan kerajaan pada April 1987.

Sejak dari kecik..aku duk dgr engku Ibrahim ni cakap..bile dah tukar org rase cam kehilangan seri pulak..huhu..tapi x pe la..yg penting ade seseorang yg umumkan tarikh nak pause raye..huhu..kalau xde yg nak umum susah la pulak..k lah sampai sini je..assalamualaikum..
p/s:pemegang cap mohor diraja melayu yang baru ni pun bagus jugak..kalau tak macam mane boleh pgg jawatan tu kan..:-D
Kata suhaila:boleh tak kalau aku nak jadi pemegang cap mohor besar raja-raja???huhuhu


Click here to get 1 Million Guaranteed Real Visitors, FREE!

Comments

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du