Skip to main content

DIAM-DIAM UBI BERISI......

ASSALAMUALAIKUM...

dah lame rasenye aku x mencoret coretan aku kat blog ni..huhu..sori la kepada readers2 aku yg setia ni..ada readers ker?huhuhu...actually.aku mmg mencurah-curah idea nak tulis..pasal raya,pasal dunia aku yg penuh sedih,duka gembira ketawa ni(sambil buat muka cute..huhu)..
tapi masa amat mencemburui aku..al maklum la..assignment yg ibarat air hujan tak berhenti2...sesi kuliah yg ibarat 7 hari 7 malam..wahaha..tu tak masuk lagi mata yg sering mengatuk..macam2 la hal yg menyebabkan aku malas nak tulis..



malas nak bebel2 panjang..la ni aku nak cerita pasal2 DIAM-DIAM UBI BERISI???ape tu..ubi masak diam2 ke??macam la korg tak pernah dengar kan..aku actually nak cerita pasal org yg PENDIAM...
ORANG PENDIAM MUKA CAMNI KE??EH2 TAK KAN??

sape yg pendiam????sila angkat tangan....keh3...(sape yg pendiam tu mesti tgh tersengeh2 sambil bace entri aku ni)..
bagi aku pendiam ni dikategorikan sebagai org yg kurang bercakap..(semua org tau la suhaila..x yah nak mention lagi)
mungkin bagi korg yg rase diri dia seorg yg bising ataupun banyak cakap,mesti susah untuk bergaul dengan org yg diamkan...ala ..aku tau..huhuhu..kebanyakan org akan cakp..

"haish...ni ni diam sangat la wei..aku xtau nak cakap ape ngan dia"
haish...tu la org selalu cakap ..tapi kalau korg nak tahu budak2 yg jenis pendiam ni kebanyakkannya DIAM-DIAM UBI BERISI....walaupun dia ni diam..tapi sebenarnya mempunyai idea dan kemampuan setanding dengan budak yg banyak cakap..kadang2 idea yg dieorg lontarkan pun lebih baik..
"tipu la ko suhaila.....cerita lebih jer"
mane ade aku tipu..serius..mungkin ade yg diam n langsung hampeh..tapi kebanyakan budak2 yg pndiam  semua pandai2 n seorg pemimpin yg baik..
sebab apa si pendiam suka mendiamkan diri???


segan
  • segan2..ni mmg selalu terjadi..org yg pendiam ni selalunya akan rase segan bila jumpe denga org yg dia baru kenal atau tidak kenal..tu la sebb dia jadi diam..tapi cube korg curi2 tengok dia berbual ngn kengkawan dia confirm dia la paling kecoh...
kesimpulan yg aku nak cakap kan kat sini..janganlah memandang rendah kepada rakan2 anda yg diam2 ni...berkawan lah tak kira dia pendiam ke..banyak cakap ker...ape yg penting kita cari la kawan yg betul2 dan sentiasa bersama dengan kita bukan sahaja waktu gembira tetapi waktu kita bersedih pun dia sentiasa disamping kita..assalamualaikum..

p/s:susah nak tengok org pendiam senyum..tapi bila dah nampak dia senyum..aku automatik terfikir.."aku berjaya tgk dia senyum....korg ade???hahhaha
nota suhaila: muka aku sering orang kategorikan sebagai org pendiam....hihihi..(boleh caye ker???)



Click here to get 1 Million Guaranteed Real Visitors, FREE!

Comments

Asy Faro said…
salam kenal dari saye, Asy Faro.

nak ajak kamu usha blog saye bila free.
sebagai blogger baru berumur 3bulan, nak tau jugak kritikan dan pendapat kamu dengan penulisan saya.
be my follower is an extra bonus for me(if and only if you find my blog interesting).

=D

Popular posts from this blog

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du