Skip to main content

CINTA VS CITA-CITA




Assalamualaikum, hai peeps..wahahahah, dah lama rasenye x meng update blog ku yg penuh ngn spider web ni..hihihi…sori2..kesibukan yang melanda dri aku ni yg mnyebabkan aku malas nk type2 ni..huhu..idea yg bernas dibiarkan terkubur dalam minda aku je..kah7..

                                         

Entry kali ni aku nak cerita pasal cinta??? Al maklumlah…umur remaja2 ni x sah kalau x cerita pasal cinta…kemain lagi kan aku ni..huhu..ape yg korg faham tntng cinta??
Kalau ikut kamus aku yg dah diupdate baru2 ni, cinta tu luas maksudnya..cinta pada Allah S.W.T, cinta kat mak ayah, cinta kat boyfren, cinta kat kengkawan, cinta pada tunang , cinta pada BUKU(ni adalah  penting kepada pelajar cam aku ni ha..)huhu
Tapi cinta yang aku nak cakap ni adalah pasal cinta kepada BOYFREN anda!!...huhu..menarik…hahah..kalau korg cari novel mesti cari yg pasal cintan cintun kan..especially perempuan…(aku pun same..)..tapi kat sini aku nak tekankan!!..cinta la berpada2…jgn la duk 24 jam bergayut… x cukup kat kelas jumpe(satu course la katakana), kat luar kelas pun jumpe..bak kate org2.. kalau x jumpe seminit macam dah setahun x jumpe…aku x tujukan kepada sesape..ni secara general yer..sape yg tersentap..maaf banyak2...:-D
Aku x larang korg bercinta TAPI jangan sampai meninggalkan CITA-CITA!!!
Ape kena mengena yer erk???confius??
Yela.. ade yg sanggup ponteng kelas sebb boyfren x datang kelas…kononnya xde semangat..semangat hilang umpama dibawa angina monsun(hiperbola sungguh)..
Ade tu sanggup duk dalam bilik meratap hiba sampai bengkak2 mate gara2 pakwe @makwe mintak clash…ade ke patut…
Mane boleh cam gitu kawan…mak ayah hantar g sekolah , hantar g universiti semata-mata nak kita berjaya..jangan sebab cinta anda korbankan cita-cita yg mampu membawa anda kearah kerjaya yang cemerlang  sekiranya anda berusaha dgn gigih… x kesian ke kat mak ayah kite..susah2 die cari duit kan??
:-D
Kesimpulannya disini, aku nak mengingatkan dri aku dan korg2 yg bace ni supaya pentingkan dahulu cita-cita berbanding cinta..kalau sape2 dah bertemu cinta tu...jgn sampai terabai pelajaran yer....
Klah..sampai sini je…jumpe in the next entry..assalamualaikum..:-D
p/s: mak aku dah bg green light suh cari pakwe kat university, tapi masih x berjumpe prince charming a.k.a lelaki soleh idaman  hati..huhu
p/s: aku selalu mendengar nikah khitbah..ade sape2 tahu..??



 

Comments

Popular posts from this blog

BIODATA AHLI KUMPULAN 2PM

assalamualaikum...korg sehat x ??/ hari ni mood korea aku dah dtg..hahha..beast aku dah cer..u-kiss aku dah cer..la ni aku nak knlkan korg dgn aku punye favourite boy group korea..nak tau??mereka adalah 2PM!!!..argh...bile dieorg nak datang malaysia erk..harap2 dapat pergi..hahha baru2 ni dieorg tgh promosikan album baru die dgn lagu single dieorg iaitu HAND UP..lagu tu sgt best.

OST Memories Of The Alhambra (MV Ailee - Is You)

JOM BACA BUKU BINIKU NINJA!!

Assalamualaikum semua Memandangkan harini adalah hari cuti, jadi aku pun berhasrat untuk membuat entri sekerap yang mungkin. Huhuhu. Ok untuk cerita pada kali ini adalah cerita tentang buku. Nak dikatan aku ni seorang pembaca buku tegar tak la jugak sebab buku aku pun banyak yang berhabuk tu..huhu. Tapi boleh lah nak dikirakan selalu jugak baca buku. buku yang paling terbaru aku baca adalah buku BINIKU NINJA. Hah..ada sapa yang dah baca belum?? Kalau nak tahu buku ni adalah buku karya seorang traveler yang diberi nama AZLAN ANDI.  Buku ini mengisahkan perjalan hidup dia bersama isterinya yang dinikahi dengan hanya 3 minggu sahaja selepas perkenalan mereka. Nak jadi cerita mereka berdua ni bercinta selepas nikah la. Nampak Sweet kan?? Mungkin ramai yang mengatakan sungguh tipikal seseorang yang bernama Suhaila ni. Tapi takpe sebab aku sememangnya begitu. Lagipun buku ni bukan menceritakan kisah couple yang belum ada apa2 ikatan. Buku ini mengisahkan cerita penyatuan du